Балалар мен шығармашылық-ажырамас ұғымдар.Әрбір бала өзінше суретші және мүсінші, әнші және музыкант. Балалардағы шығармашылық ықпал елестету мүмкін емес түрде көрінеді, бірақ көбінесе көркемдік белсенділікпен байланысты.
Сурет салу-бала үшін үлкен және маңызды жұмыс. Тіпті қиғаш сызықтар кішкентай суретші үшін нақты ақпарат пен мағына бар. Басқа әрекеттермен салыстырғанда сурет салудың белгілі бір артықшылығы-шығармашылықтың бұл түрі көптеген психикалық функциялардың келісілген қатысуын талап етеді. БелгіліДистервег «Кім сурет салса, тоғыз сағат бойы қарап отырғаннан гөрі бір сағат ішінде көп алады» деп сенді. Маңызды психикалық функциялармен – көру, моториканы үйлестіру, сөйлеу және ойлаумен тікелей байланысты бола отырып, сурет салу осы функциялардың әрқайсысының дамуына ықпал етіп қана қоймайды, сонымен бірге оларды бір-бірімен байланыстырады, балаға тез сіңетін білімді реттеуге, әлем туралы барған сайын күрделене түсетін идеяның моделін құруға және бекітуге көмектеседі.
Мектепке дейінгі мекемелердің тәжірибесінде сурет салудың дәстүрлі емес әдістері бұрыннан қолданылып келеді.
Олар шығармашылық дамудың әртүрлі кезеңдерінде қарабайырдан аулақ бола отырып, мазмұны жағынан қызықты бейнелерді қол жетімді, қарапайым құралдармен жасауға мүмкіндік береді. Олар «Үлкен өнерге» жетекшілік етеді. Олардың көмегімен автор көптеген композициялық заңдылықтардың көрінісін көрнекі түрде көре алады. Іс жүзінде балабақшада дәстүрден тыс әдістер үш мәселені шешуді көздейді:
- суреттің көркемдік экспрессивтілігі туралы түсініктерді кеңейту;
- бейнелеу дағдыларындамыту;
- шығармашылық белсенділікті, балама шешімдерге қабілеттілікті қалыптастыру үшін жағдай жасау.
Азық-түлік пленкасымен сурет салу техникасының ерекшелігі-бірінші әдіс: парақтың дымқыл бетінде, таза щеткамен ылғалданған бетке акварель бояуы қолданылған кезде. Түстер бір уақытта араласып, жалпыланған жарқын дақ түзеді.
Содан кейін, бояу құрғағанша, параққа жабысқақ пленка қолданылады. Парақ тартылмайды және тегістелмейді.
Содан кейін сурет композицияда талғампаз және қызықты болады. Бояу құрғағаннан кейін пленканы алып тастауға болады.
Оның қалыптасқан қатпарлары таңғажайып үлгіні жасайды, ол бірінші кезекте аппликация үшін негіз бола алады;
екіншіден, бұл фонды композицияның негізі ретінде қатпарларды алу арқылы кескінге дейін аяқтауға болады.
Бұл техниканың көптеген нұсқалары бар.
Екінші әдіс: тамақ пленкасы екі, үш тіректің, үстелдің аяқтарының арасына тартылып, тегістеледі, пленканың өзіне бояулармен (акварель немесе гуашь) щеткаларды немесе губканы қолдана отырып тартылады. Бұл өте қызықты, балаларды қызықтырады, өйткені балалар қарапайым қағаз парақтарында емес, орындықтарда отырудың орнына тұрып сурет салады. Балаларға сурет салудың бұл әдісі өте ұнайды. Бұл қиялды, эстетикалық талғамды дамытады, балалар реңктерді араластыруды және араластыруды үйренеді. Сондай-ақ, бұл сурет салу техникасын ашық ауада (жазда) серуендеуге қолдануға болады. Бұл балалар үшін қызықты болады, қиялын дамытады, өзін-өзі көрсетуге толық еркіндік береді.
Сурет-бұл нәресте үшін өзін дәлелдеуге тамаша мүмкіндік. Бейнелеу өнерінде бала қоршаған әлемге деген көзқарасын жеткізеді, қорқыныш пен жағымсыз эмоциялармен бөліседі немесе қуаныш сезімін жеткізе алады.